Alle kerkelijke informatie op één plaats beschikbaar

WAAROM OFFICE 365?

Office 365 is het online platform van Microsoft om veilig en effectief met elkaar samen te kunnen werken in de Cloud. Het maakt informatiebeheer binnen uw kerk makkelijker, sneller en veiliger. U bent altijd op de hoogte! 

Het klinkt misschien niet aardig, maar het is wel waar: in veel kerkelijke gemeenten is de informatiehuishouding een rommeltje.  Heel begrijpelijk, met zoveel verschillende mensen die elk in hun eigen tijd en vanaf hun eigen plaats hun steentje bijdragen. Documenten staan op diverse pc’s en laptops thuis en iedereen houdt er zijn eigen systeem op na. Al gauw ligt op allerlei plaatsen iets en raakt het overzicht kwijt. Van de kerkenraadsnotulen zijn zomaar verschillende versies in omloop en een vertrouwelijk stuk belandt gemakkelijk op de gezinscomputer. Vaak worden privé- of zakelijke mailadressen gebruikt, waardoor kerkelijke informatie vermengd raakt met andere zaken.

Dat kan anders! Met een informatieportaal op basis van Office 365 hebt u alles op één plek, altijd actueel en volledig veilig.

DE VOORDELEN OP EEN RIJ

U kunt gratis gebruikmaken van Office 365 op basis van uw ANBI-beschikking. Het dagelijkse gebruik kost u dus niets.


Het informatieportaal maakt gebruik van applicaties waar veel mensen vertrouwd mee zijn, zoals Word, Excel en Outlook. Het sluit daardoor goed aan bij het dagelijks gebruik.


Alle kerkelijke informatie is op één centrale plaats beschikbaar. Zo hoeft u nooit meer lang te zoeken naar dat ene document.


U voorkomt verlies van documenten doordat deze niet meer lokaal maar in de Cloud worden opgeslagen en daar continu worden gesynchroniseerd. Zo hebt u geen back-up meer nodig.


U werkt gemakkelijk samen in één online document. Hierdoor voorkomt u dat er meerdere versies in omloop raken. Daarbij zijn alle voorgestelde wijzigingen of reacties op een document voor de schrijver in één oogopslag te zien en te verwerken.


Door het toekennen van autorisaties, bepaalt u eenvoudig wie welk document wel en niet mag inzien. Zo is de veiligheid van vertrouwelijke informatie geborgd.


Het kerkelijke e-mailverkeer is afgebakend in speciaal hiervoor bestemde mailboxen. Denk bijvoorbeeld aan een eigen emailadres voor de scriba, de secretaris of een specifieke kerkenraadsportefeuille.


De overdracht wordt stukken eenvoudiger: alle benodigde documenten staan al in de Cloud en de mailbox gaat gewoon mee naar de opvolger.


De informatie is 24 uur per dag beschikbaar op alle apparaten, dus ook op de tablet of mobiele telefoon.


U hebt een rechtstreekse verbinding met het adresboek en de agenda van uw kerkelijke collega’s. Zo zijn afspraken en contactgegevens gemakkelijk te delen met wie u wilt.